Bu Blogda Ara

26 Mayıs 2009 Salı

ESAS RENKLERİMİZ HANGİLERİ ?


Yukarıdaki formalardan sol taraftaki 1998-1999 parçalı sağ taraftaki ise o formadan tam 10 sene sonra çıkmış olan 2008-2009 sezonu parçalısı. 2 forma da Adidas. Yıllar geçtikçe formalarımızın renkleri o efsane de anlatıldığı renklerine kavuşmuş gibi gözüküyor. Aslına bakarsanız sanki yıllar geçtikçe forma renklerimizin orjinal renklerimizden farklılaştığını düşünebilirsiniz fakat işin aslı öyle değil. Forma renklerimiz ilk defa 1908 sezonu için, kuruluşunda giydikleri ilk renklerden(hatta 2 kere değişti) vazgeçerek başka bir renk arayışına giren Galatasaray kurucularından Ali Sami, Asım Tevfik ve Emin Bülend tarafından seçildi. Ali Sami Yen daha sonra bu seçim anını bu sözlerle anlatır:

"Birçok yerleri dolaştıktan sonra, nihayet Bahçekapı’daki Şişman Yanko’nun dükkanına gidilerek orada zarif iki yünlü kumaşa tesadüf ettik. Biri, vişneye çalan koyuca tatlı bir kırmızı, öteki de, içinde turuncudan iz taşıyan tok bir sarı. Tezgahtar, mahirane bir el hareketi ile kumaşların dalgalarını birleştirdi. Bir saka kuşunun başı ile kanadının yarattığı renk güzelliğine benzer bir parlaklık hasıl oldu. Ateşin içindeki renk oyunlarını görür gibi olmuştuk. Sarı-Kırmızı alevinin takımımız üstünde parıldamasını tasavvur ediyor ve bizi derhal galibiyetten galibiyete götüreceğini tahayyül ediyorduk. Nitekim de öyle oldu".

"Vişneye çalan koyuca tatlı bir kırmızıyla, turuncudan iz taşıyan tok bir sarı" diye anlatılır tarihçede. Şimdi bu yukarıdaki 2 formaya bakınca esas renklerimize uyan hangisi yorumu size size bırakıyorum. Ben yeni sezondan yanayım 98-99 ve önceleri çok açık ve parlak renklerde, anlatıların aksine vişneye çalan bir kırmızı ve turuncudan izler taşıyan sarıdan farklılardı...

Bu arada Galatasaray'ın kurulduğu sene forması kırmızı beyazdı. Aslında yakaları kırmızı, forma ise düz beyazdır. Daha sonra bu kırmızı beyaz renkler bir takım kesimi rahatsız eder baskılar sonucu renk değişimine giderler. 2. renkleri -hala bir tartışma konusu- sarı lacivert olarak anlatılır, fakat lacivertinin çok koyu olmasından dolayı o rengi siyah kabul edip sarı siyah forma Galatasaray'ın 2. renkleridir diye de geçer bazı yerlerde..ve nihayet 1908 yılında galatasaray şuanki aşık olduğumuz renklere kavuştu...1908-1909, 1998-1999, 2008-2009..

Bence ASİL renklerimizin 100. yılında asıl renklerimize kavuşmuşuz..

4 yorum :

Özgür Şeker dedi ki...

"Vişneye çalan koyuca tatlı bir kırmızıyla, turuncudan iz taşıyan tok bir sarı"

ahmetcan_48 dedi ki...

Bu konuda bana göre, kesinlikle ama kesinlikle bizim gerçek renklerimiz 2005 senesindedn önceki renklerimizdir. Galatasaray'ın şu anki renkleri hiç ama hiç hoşuma gitmiyor. Ne sarısı adam gibi sarı ne kırmızısı adam gibi kırmızı. Özellikle de kırmızısı çok kötü. Kırmızıya değil de açık mora benziyor(Ya da bordoya). Öncelikle ben şunu sormak isiyorum. Bizim gerçek renklerimizin şuan kullandığımız renkler olduğunu söylüyorsunuz. Peki bunun gerçekten böyle olduğunu şu an gören var mı ya da geçmişte bunun böyle olduğuna dair elle tutulur somut bir kanıt? Yok dediğinizi dyuar gibiyim. Bizler hepimiz Galatasarayımızın 2005ten önceki yani Selocan24ün gösterdiği 1998-1999 formasındaki gerçek sarı ve kırmızısı ile büyüdük. O yüzdendir ki Özhan Canaydın yönetiminin 2005 yılında yapmış olduğu bu büyük hatayı yani gerçek renklerimizin değiştirilmesi yanlışını bu yönetim en kısa zamanda düzeltir. Son olarak kurucumuz rahmetli Ali Sami Yen bey Galatasarayımızın renklerini anlatıldığı gibi görmüş olduğu sarı ve kırmızı kumaştan, sarı ve kırmızı olarak belirlemiştir ve bunu da anlatırken o anda görmüş olduğu kumaşların renklerini biraz edebi bir dille benzetme yaparak anlatmıştır. Ve bu öyle komik bir durumdur ki Özhan Canaydın yönetimi tam 6 yıl süren başarısız yönetim süresi içinde sırf kendisine muhalif ve kızgın olan taraftarlara ve Galatasaray camiasına şirin gözükmek ve bir yerde kendisini affetirebilmek adına Ali Sami Bey'in yalnızca renkleri anlatırken kullandığı benzetmeleri yani vişneye çalan kırmızı ve tok sarı benzetmelerini gerçekten de renklerimiz üzerinde uygulamış ve gerçek renklerimizin yok olmasına sebep olmuşştur. Özetin özeti Galatasarayımızın gerçek renkleri 2005'ten önceki sarı ve kırmızıdır yani Selocan24'ün yukarıda resmini koyduğu 1998-1999 parçalı formasındaki gibi.

Selocan dedi ki...

doğru olabilir ahmetcan. ben de zaten 2005'e kadar daha önce hiç bu kadar koyu kırmızı ve sarı görmemiştim. Ali Sami Yen'in anlattığı tasvirden başka da elimizde açıkçası bir belge yok. O gün onları söylemesi bize, kuruluşumuzda giydiğimiz renkleri gözümüzün önüne getirmemize yardımcı oluyor sadece,o sözlere göre ancak tahmin edebiliyoruz. Galatasaray'ın bu sene renklerimizin 100.yılı anısına çıkartmış olduğu 1908 serisinde de koyu kırmızı ve sarı hakim.. yani renklerin anlatımı edebi anlatımdan çok, biraz bugünlere tasvir olması sebebiyle o şekilde açıklanmış olduğunu düşünüyorum ben. tabi ki çok uzun süre boyunca açık tonlarda sarı kırmızı giydiğimiz için artık esas renk tartışılır oldu. ben de zaten başlığı esas renklerimiz hangileri diye açtım.Sadece kurucumuzun anlattığı biçime göre de kendim şimdiki renklerin biraz daha yakın olduğunu düşünüyorum. herkes farklı düşünsün bizimle paylaşsın diye de bu başlığı açtım. Teşekkür ederim paylaştığın için. Benim kuruluş renklerimizi görmem imkansız tıpkı bu bloga bakan herkes gibi siz de dahil. yani o gün o kumaşçı dükkanında neler olduğunu anca anlatılanlardan biraz anlayabiliriz ve renkler de tahminden öteye geçemez.. Belki o günleri görenler de çıkar ve anlatır çok güzel olur :D

ahmetcan_48 dedi ki...

Selocan24, öncelikle asıl ben sana çok teşekkür ederim. Benim gibi nostaljiyle yaşayan ve de özellikle de 90lı yılların her anlamda özlemini çeken bir insan için, bir Galatasaraylı için bu site her anlamda özlemimi dindiren ve de çok ama çok hoşuma giden bir blog oluşturmuşsun, ellerine sağlık. Ayrıca da harika ve de hiçbir şekilde maddiyatla ölçülemiyecek, mükemmel bir koleksiyona sahipsin. Allah koleksiyonunu nazarlardan saklasın. Elbette ki senin de smylediğin gibi hepimizin farklı düşünceleri vardır. Ben bu konuda böyle düşünüyorum yani gerçek renklerimizin 2005ten önceki olduğunu düşünüyorum. Dedim ya bizler bu renklerle büyüdük ve ben de bu renklere gerçekten de aşığım :)

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır