Bu Blogda Ara

26 Eylül 2009 Cumartesi

KAYIP FORMA



Aslında uzunca bir süre bu formayı çok merak etmiştim. Yapılış hikayesini saygıdeğer bir koleksiyoner ağabeyimiz bana anlatmıştı. Kısmet bu güneymiş. Sanırım bu blog'un takipçileri de bu formayı ilk kez burada görüyor.
Bildiğiniz üzere bu forma Metin Oktay'ın ölümünden sonra alelacele yapılan o meşhur forma. Bir örneğini görebilir, elimizde tutabilir miyiz bilemiyorum. Ama ben bildiğim kısa hikayesini sizlere aktarayım bende kalmasın. Forma 13 eylül 1991 günü vefat eden Metin Oktay'ın anısına yas tutan Galatasaray Spor Kulübünün Gençlerbirliği deplasmanına çıkmadan önce Ankara'da alelacele yaptırdığı bir forma. Yapımında yanlış hatırlamıyorsam Başarspor'un emekleri büyük. Formalar 14 eylül 1991 akşamı Galatasaray'lı bir tekstilcinin fabrikasında dikilmeye başlıyor ve maç saatine kadar zor bela, sadece takıma yetecek kadar dikilebiliyor. Başka yok sadece takıma yetecek kadar... Reklam basılamıyor/dikilemiyor ama forma logo ve numaralar (10 numara hariç) Başarspor tarafından yetiştiriliyor. Bu maçta 10 numaralı formanın sahibi Koseçki, 20 numaralı forma ile sahaya çıkıyor gördüğünüz gibi.

Selocan veya başkaları bu formayı Bulabilir mi bilemiyorum. Onlar bulana kadar ben bulabildiğim en detaylı fotoğrafı ekledim sizde keyfini çıkarın...

10 yorum :

Selocan dedi ki...

Üstad büyüksün.. açıkçası bu kadar net fotolarını ilk defa görüyorum.Kafamda çok daha başka bir forma vardı. Örneğin ben adidas zannediyordum değilmiş ! Hikayesi için de ayrıca teşekkür ederim. Ellerine sağlık.

Başarsporla konuşmak lazım belki yaparlar bu formayı bir daha bizler için :p :))

ayanux dedi ki...

ben adidas olmadığını çok iyi biliyordum. ama reklamsız olduğunu hiç tahmin etmemiştim.

L dedi ki...

hocam çok sağol ya. sonunda görebildik formayı.

arnawut dedi ki...

çok güzelmiş yahu. hem anlamı, hem görüntüsü itibariyle mükemmel...

Herhangi Biri dedi ki...

formayı ve maçı daha dün gibi hatırlıyorum, renkleri sarı kırmızı olan bir takımın yas amacıyla da olsa siyah formayla çıkması çok garip gelmişti.
bana kalırsa efsane bi forma olmuş tabi burada 3. rengin siyah olması gerktiğini savunmamın siyah rengi galatasaraya yakıştırmamın da etkisi büyük
saygılar

müşkülpesent dedi ki...

milliyetin ulaşıma açtığı 54 yıllık arşiv yeni nesillerin görmediği bir çok formayı bulma şansı yaratıyor.

http://gazetearsivi.milliyet.com.tr/AnaSayfa.aspx

adresinden 1950-2004 arası bütün milliyet gazetelerine sayfa sayfa ulaşmak mümkün.

L dedi ki...

evet, o şekilde burda lafı geçen ama göremediğimiz formalar bulunabilir.

The Champ dedi ki...

o maç kaç kaç bitmiş?? konumuz forma ama nedense skoru çok merak ettim :))

Serhat dedi ki...

0-0 berabere bitmişti.

Unknown dedi ki...

Bu maça gitmiştim. Sadece ilk yarı giymiştik bu formayı, ikinci yarı normal formalarımıza dönmüştük.

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır