Bu Blogda Ara

12 Aralık 2009 Cumartesi

HAYALİMDEKİ PARÇALI


Edit: Kırmızı tozlukları Okan'ın bir diğer tasarımından aldım. Şimdi tam hayalim oldu :)

Hani hep tartışıp duruyoruz ya, "yok gerçek parçalı şudur, yok esası bu" diye. Tartışmaya gerek yok bence. Tek bir gerçek durum var, o da 1908 yılında giyilmiş forma. O formaya bakarak ve yaklaşık 60 sene çok az değişerek giyilmiş formalarımıza bakarak, gerçek Parçalı diyebileceğimiz tek bir forma var. Blog'da bu formayı çok yazdık, çizdik tartıştık. Fakat şu da var; Benim yıllardır hayallerimde kurduğum parçalı formanın esas parçalımızla bir alakası yok. Kafamda kurduğum parçalı formayı çizim yeteneğim olsa çizip size gösterirdim önceden. Ne güzel ki buna gerek kalmadı.


Blogumuzu takip eden ve başarılı formalar tasarlayan sevgili Okan (Okis58x), bu formayı kendi blogunda tasarlamış. Herhalde kendisinin de beğendiği bir tarz olduğu için 2010-2011 sezonu formalarını kafasında kurarken bu formaya da yer vermiş. 2010-2011 sezonu kalıpları henüz tam belli değil. Kupaya giden takımlardan biz de tüyolar kapmaya çalışıyoruz. Ancak kalıp belli olmasa da genel görünümü bu şekilde olan bir formayı gelecek sene takımımda görmeyi çok isterim. Evet belki belli kurallar var ve bu forma gerçek parçalı değil, ancak çok sevdiğim bir tasarım ve takımımda görmek isterim.


Aslında bu senenin başında Milan'ın formasını görünce bir "ah" çektim. "Keşke bizim de böyle bir formamız olsaydı" dedim kendi kendime (parçalısı tabi). Bu sene tasarlanmış ve klasik haline sağdık kalmış en başarılı kulüp formasıdır, Milan forması bana göre. Alıştığımız siyah kırmızı çubuklu klasik görünümün üzerine beyaz yaka eklenerek forma müthiş modernleştirilmiş. Ve yine birkaç başlık aşağıda yazdığım uyum olayını da, beyaz fontlar, beyaz reklam, beyaz Adidas amblemi ve şort kullanarak, (ki bunlar hep böyle kullanılır Milan'da) yine çok güzel sağlamış Milan. Bence Milan'ın tek eksiği omuzlardaki 3 çizginin beyaz olmaması. O da olsaydı kusursuz olurdu bana göre.


İşte Milan'da gördüğüm ve özendiğim daha sonra Okan'ın tasarladığı bu formayı takımımda da görmek isterim. Keşke olsa. Daha önce yakalar ve diğer ayrıntıların siyah kullanıldığı formalarımız var, ancak beyaz detayların ağırlıklı kullanıldığı bir Parçalımız yok. Dikkat edecek olursak, o uyumla alakalı başlıkta yazdığım bütün detaylar bu tasarımda mevcut. Beyaz yaka, beyaz çizgiler, beyaz Adidas amblemi ve beyaz şort. Yani Okan gidip oraya siyah Adidas amblemi koymamış bu seneki gibi. Kulübün gelecek sene için bu formayı, gelecek seneki bir Adidas kalıbıyla yapmasını, Okan'ın bu formasını dikkate almasını rica ediyorum bencilce :).

Ayrıca Okan'ın diğer tasarımlarını görmek istiyorsanız Tıklayın ve Okan'ın blogunu ziyaret edin. Paylaşımı için teşekkür ederiz kendisine.

14 yorum :

L dedi ki...

abi bu olsun ya. yani budur olay. çok iyi.
ayrıca abi omuz çizgileri konusunda katılmıyorum, onu söyleyeyim.

Burak Eken dedi ki...

Ben de o blogdaki diğer parçalıya hayran kaldım. :)

Selocan dedi ki...

Evet o da çok güzel Geçen seneki formaya oldukça benziyor ancak yakalı olması daha bir şık yapmış bence. Ayrıca beyaz şort kırmızı çorap durumu da ve tam parçalıya oldukça yakın olması nostaljik..

ahmetcan_48 dedi ki...

Abi güzelmiş. Ben de kendim bundan daha amatörce bir şekilde olmasına rağmen hayalimdeki parçalıyı çizmiştim. Hem renkleriyle hem de çizgileriyle benim tam hayalimdeki parçalı da o. İşte resmini de koyuyorum buraya bir bakarsanız sevinirim.
http://img682.imageshack.us/i/175d.jpg/][IMG]http://img682.imageshack.us/img682/4862/175d.th.jpg[/IMG][/URL]

b.p. dedi ki...

Galatasaraya 3. renk olarak beyaz yerine siyah daha çok yakışıyor bence.
Daha agresif ve enerji dolu bir renk bütünlüğü oluşuyor.

Adsız dedi ki...

böyle bir formamız olsa gerçekten harika olur

Seco dedi ki...

süper bence kesinlikle yapılsın. sonuçta her sene parçalı olmalı ama ufak tefek değişiklikler gerekli (kolların zıt renk olması-olmamaması gibi) bu da en azından bir sezon için çok iyi bir alternatif.

beyaz şort kırmızı tozluk olayını çok seviyorum bu sezon da formalarımız bu şekilde tanıtıldı ama hiç giymiyoruz.
forma kültürü olmayan ülkede takımlar sahalarında home forma giymezken şort ve çorabın farklı olmasını daha çok bekleriz herhalde. kimbilir belki de hakemler izin vermiyordur.

Herhangi Biri dedi ki...

işin açıkçası ben beyazla sarının uyumsuzluğu sebebiyle beyaz detayları şık bulmuyorum, sürekli beyaz şortla giyilecekse forma açısından uygun ama kırmızı şortla güzel durmayacaktır.
kırmızı tozluğa gelince TFF sayfasında beyaz tozluk olduğu için bu sene en azından süperligde kırmızı tozluğu göremeyeceğimiz kesin
saygılar

Selocan dedi ki...

Zaten olay orda bunu yapacaksak tamamiyle beyaz şort kullanacağız. Eğer bir karmaşa durumu söz konusu olursa da 2-3 maç kırmızı şort giyiveririz. Milan da siyah şortu çok seyrek kullanıyor. Bu tasarımların gerçek olması için önce beyaz şort kültürünün oturması lazım.

Kırmızı tozluğu düşünmüyoruz kaç zamandır umarım gelecek sene yapılır

liverpoolandkop dedi ki...

Seçiminizde güzel ama bence Okan Bey'in aynı postundaki şu forma gerçek parçalıdır ve hemen yapılmalıdır =)
http://i38.tinypic.com/2113s54.jpg

Selocan dedi ki...

Tabi formaya diyecek bir şeyim yok :) Esas parçalıya uyan bir forma. Ben sadece kendi zevkimi bir yzayım istedim.

Sercan dedi ki...

Adidas yüzünden parcali formamiz orjinal parcali gigi degil
Omuzlardaki ve kollardaki renk ayri olmlai

Böyle yani
http://img696.imageshack.us/img696/3734/parcali.png

http://img40.imageshack.us/img40/8771/gsenderun.png

http://img42.imageshack.us/img42/2350/gerekparalforma.jpg

Selocan dedi ki...

Aslında bu seneki parçalımızın kalıbı ona yatkın. Omuzlara kadar çıkan klasik çapraz kesim yok. Kollar ve gövde 100 yıl formamız gibi ayrılmış.

Sercan dedi ki...

Zaten en basit oalrak öyle olmali
Yani
-SARi-KIRMIZ parcali
-Omuzlara kadar cikan parcali
-kollar zir parcali
-beyaz sort
-kirmizi sort

Yani en basit sekilde böyle olmali.
http://img192.imageshack.us/img192/6142/zwischenablage01yr.jpg

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır