Bu Blogda Ara

1 Ağustos 2010 Pazar

FATMA NİNEYE ORİJİNAL FORMA


Az önce Lucarelli-Breitner'da yine güzel bir post okudum. Başlığı okumanızı tavsiye derim, ancak benim takıldığım bir konu daha var o başlıkta. Öncelikle Fatma Nine'yi ilk defa görüyorum. Kendisi hakkında biraz Google'da dolandım, bilgi edindim. 1905 yılında doğduğu söyleniyor Fatma Nine'nin. 105 yaşında, Galatasaray ile aynı yaşta. Daha da uzun ömürler dilerim kendisine. Fatma Nine sadece Galatasarayla aynı yıl doğmamış, aynı zamanda bu kulübün büyük fanatiklerinden. Belki de yaşayan mevcut en eski taraftarımız kendisi. Artvin'in bir köyünde yaşıyor Fatma Nine ve bu Galatasaray sevdasını bilmeyen yok oralarda. Kaymakam da biliyor bu sevgiyi belli, ziyaretine gitmiş geçenlerde. Kendisine Galatasaray forması hediye etmiş, ancak hediye ettiği forma, yukarıda Fatma Nine'nin üzerindeki forma... Yani sahte, lisanssız... Resmi makamda oturan bir kişinin sahte forma alması ve bunu hediye etmesi yakışıksız bir durum. Tamam kaymakam güzel düşünmüş, kendisinin bizzat dükkana gidip o formayı aldığını düşünmüyorum. Muhtemelen makamına çağırdığı birisinden rica etmiştir. Belki farkında bile değildir formanın sahte olduğundan. Ancak biraz daha dikkatli davranılsaydı keşke. Bizim en eski taraftarımıza şöyle güzel bir lisanslı Parçalı forma daha hoş gitmez miydi ?


Mardinli Keyta'yı hepiniz hatırlıyorsunuzdur. Annesinin diktiği tişörte kendi boyaları ile Keyta yazıp forma yaratmıştı bu küçük Galatasaraylı. Çekilen fotoğraf sayesinde Keyta tanınmış ve bu sayede kulübümüzden bu genç kardeşimize orijinal, imzalı Keita forması hediye edilmişti. Fatma Nine'ye de, bizim kulübümüzle yaşıt, en eski taraftarımıza da, bir orijinal forma yakışır. Bu tip konularda da daha dikkatli olmalıyız. Kaymakam bunu yapıyorsa... diye başlayan cümlelerden kaçamayız yoksa.

Resim Kaynak: Lucarelli-Breitner

3 yorum :

Oz dedi ki...

Valla iyi diyorsun da sevgili Alican,

Geçen nisanda fenerin bir maçı vardı, yolda yürürken en az 40-50 fenerli gördüm, değişik sosyal sınıflara ait. Alt gelir grubundan da üstü başı düzgün zengin taraftarlarda vardı. Ve istisnasız hepsinin üzerinde orjinal fener forması vardı. İnanamamıştım....

Bizim maç grubunda kapalıda eleman var, citibank bilmemne müdürü, düğer 4 arkadaşın maaşını toplamda alıyordur. Üzerinde çakma en dandiğinden Mahmutpaşa forması giyiyor.

Ne diyeceğimi bilemiyorum.

Selocan dedi ki...

Onlar apayrı hayvanlar abi... Sorsan en has Galatasaraylı kendisidir..

liverpoolandkop dedi ki...

Resmi sponsorumuz Avea bayilerinde, "hattını GSMobile'a taşı formayı kap" kampanyası yapıyorlar ama verdikleri forma ninenin giydiği çakma formalardan. Kulübün bunlardan haberi yok mu?

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır