Bu Blogda Ara

4 Ağustos 2010 Çarşamba

İHBAR HATTI


Bir alt başlıkla alakalı kulüpten bilgilendirici bir mail aldım. Öncelikle yazıyı dikkate aldıkları ve bir mail ile beni, dolayısı ile blogu takip eden okuyuclarımızı bilgilendirdikleri için kendilerine teşekkür ederim.

Kulübün sadece bu işle ilgilenecek, yani lisanssız ürünlerin satışları ile alakalı takipte bulunabilecek, gelen şikayetleri değerlendirecek bir ekibinin olmadığı gelen mailde bana iletildi. Ancak kulübün ciddi anlamda bu işle uğraşacağı ve bu tarz bir ekibin kurulacağı da bildirildi. Orta vadede planlanan bu çalışma hayata geçene kadar, kulübün hali hazırdaki -zannediyorum pazarlama a.ş- ilgilileri, bu tip lisanssız satışlara karşı gerekli müdahalelerde bulunuyorlarmış. Ancak Galatasaray'ın sadece bu işle ilgilenen bir ekibinin olmadığını düşünürsek, mevcut uğraş veren kişilerin de bütün zamanlarını bu tip durumlarla geçiremeyeceği konusunda kendilerine hak vermemiz gerek. Zaten bu sebeple blog kurulduğundan beri İhbar Hattı projesinden bahsediyoruz ve mutlaka sadece bu işle uğraşacak bir ekibin kurulmasının önemini yazıyoruz.

Peki bir kez daha yazalım, nedir bu İhbar Hattı ? İhbar Hattı; adından da anlayacağınız üzere, Galatasaray'ın armasının bulunduğu ürünlerin izinsiz üretilmesinin ve satılmasının önüne geçebilecek, biz duyarlı taraftarların bu tip durumlara rastladıkları zaman kulübe -yasal gereği ne ise yapılabilmesi için- haber vermek adına açılacak olan bir hat... Kısacası duyarlı taraftarların ve kulübün ortak çalışacağı bir proje bu ve işin istihbarat kısmını taraftarların yapacağı bir proje. Eminönü'de bir dükkanda GS logolu bir ürün mü gördünüz, arayacaksınız. Bir sitede sahte forma satışları mı var, mail göndereceksiniz bu hatta... Ya da daha da ciddi; lisanssız üretim yapılan bir yer mi tespit ettiniz, duyumladınız. Kulübe haber edeceksiniz... gibi. Kulüp de; avukatlar, zabıtalar, polisler, artık kim ilgilenecekse bu işle; ekibi toplayıp ihbar ettiğiniz yere, gerekli yasal işlemleri yapmak üzere, yola çıkacaklar. Gördüğünüz gibi bu iş için onlarca insanın çalışmasına gerek yok, ilgilenebilecek 2-3 kişi ile de (belki her şehirde) yapılabilecek bir uygulama. Peki var mı bunun bir örneği ülkemizde ? Evet var.

Fenerbahçe'nin böyle bir ihbar hattı mevcut. Geçen sene bir yazıda, Fenerium ihbar hattının icraatlarını okumuştum. İhbar hattına gelen şikayetler sonucunda firmalara ve kişilere geçtiğimiz 3 sene boyunca (o zamana göre); 374 adet bu konularla alakalı işlem yapılmış, 211 adet dava açılmış, o davalardan 180 adeti sonuçlanmış ve ceza hükmü ile sonuçlanan 105 dava olmuş. Toplamda bu davalar, 210 yıl hapis ve 18 trilyon küsür (eski para ile) para cezası ile sonlanmış. Bunlar eski veriler, belki şimdiye kadar cezalar ve tazminatlar katlanmıştır bilemem. İşin hapis kısmını geçtim, şu 18 trilyona yani yeni para ile 18 milyon liraya takıldım.

Yaşadığımız ülke Türkiye; Herşeyin lisanssızının, çakmasının, imitasyonunun ve kaçağının bulunduğu güzel ülke. Bu konuda sözde yaptırımların olduğu, uygulamaya gelince ise devletin kılını kıpırdatmadığı yer burası. Kısacası, kendi ürününü koruma altına alma işinde hakikaten ciddi olunursa, oldukça iyi gelirler elde edebileceğin yer Türkiye. Galatasaray bu ihbar hattını hayata geçirirse ve hakikaten ciddiye alırsa, değil 3 senede, senede 18 milyon lira havadan gelir elde eder... Evet havadan... 18 milyon dediğimiz para, yaklaşık 10 milyon euro. Belki çok basit düşünüyorum, belki yanlış biliyorum-yazıyorum, ama bir düşünün.

Son olarak yazımı, geçmişte forumların birinde rastladığım ve tek bir kişinin bile "hop arkadaş" demediği, aksine yer gösterdiği bir başlığı buraya kopyalayarak bitireyim.

"Selam arkadaşlar. İstanbul'dayım şu an ve memlekete dönerken çakma bir GS mor forma almak istiyorum. Merter'e veya Cevizlibağ'a yakın bulabileceğim bir yer var mıdır?"

7 yorum :

Liverbird dedi ki...

İhbar hattı kurmakla uğraşana kadar, maç günleri stad çevresinde, storeun 3 metre önünde falan tonla korsan satılıyor zaten sadece onları bile engelleseler büyük bir kısmını engellemiş olurlar.

Selocan dedi ki...

İşin büyük bir kısmı orada değil. Açın lütfen gittigidiyor'u. İşin büyük kısmı internette... Stad çevresi, Eminönü turist dükkanları vs.. Buzdağının görünen kısımları. İnternetten satış engellenirse, kolu kesmiş oluruz. Stad çevresi falan sakal sadece..

alessio cerci dedi ki...

ama daha stadın çevresinde olanı engeleyemiyorsak eğer internetten satışı falan imkanı yok.adam store'un içine girip satacak utanmasa kimse dur demiyor yıllardır.

answer dedi ki...

oyle hakkaten cok takdir ettim ugrastıgın içinde.. ben anlamıyorum çakma forma alan insanları.. bumu desteğin? çokmu pahalı geliyor 90 lira alma arkadaşım git 30 liraya gsstore dan tshirt al mesela klubede katkı yapmış olursun..ki duyduguma gore gsstoreda satılan forma dısındaki urunlerden galatasaray çok daha fazla kar ediyormuş.

ahmetcan_48 dedi ki...

Hakatten ya. Misal ben Şişli'de oturuyorum. Ne zaman Mecidiyeköy'e uğrasam (Ki çok sık uğrarım en azından yol üstü) orada bir sürü çakma forma, atkı, şapka filan satılıyor.

Liverbird dedi ki...

Doğru diyorsunuz. Fakat benim demek istediğim stad çevresindeki satışları engellemek çok daha kolay. Bin tane polis oluyor orada maç günleri bir şey yapmıyorlar.

brk dedi ki...

ayrıca üzerinde sahte forma olanı stada almama gibi bi yaptırımımız olabilir mi ? böylede bu formaların önüne geçebiliriz gibime geliyor.

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır