Bu Blogda Ara

28 Ekim 2010 Perşembe

UYGUN-DU


Şimdi bu sene Adidas'ın yukarıdaki resimdeki gibi bir yaka şekli var. Ben ilk olarak Çin formasında görmüştüm. Şimdi de Tigre formasında rastladım. Muhtemelen tasarım yapacak kişilere Adidas elindeki bütün yaka ve kalıp şekillerini gönderiyordur. Ben tasarımcı olsaydım şu yakaya baktığım anda Galatasaray'ın Metin Oktay formasından sonraki en çok giyilen formasını hatırlardım bir anda. Tamamen aynı olmasa da oldukça benziyorlar birbirlerine. O yakayı gördüğüm anda üşenmeyip yepyeni bir parçalı forma yapardım, tarihimizdeki 2. en fazla giyilen parçalının anısına. Kısacası sadece bir yakaya bakıp tarihten gelen bir parçalı forma tasarlamayı aklıma getirirdim.

Adidas bir daha ne zaman yapar aynı yaka şeklini bilmiyorum. Belki seneye yapar, belki 10 sene sonra... Güzel bir fırsat kaçtı sanki. Şunu da belirtmeden edemeyeceğim. Galatasaray aşağıdaki Metinli formanın biraz uptade edilmiş versiyonunu 1960'ların başından ortalarına kadar kullandı. 1964 yılı biliyorsunuz ASY'nin ilk senesi. O sene çubuklu ağırlıklı takılıyorduk, ancak parçalı formamız yukarıdaki yaka şekline benzerdi. Kısacası sadece çubuklu formayı değil, o zamanın parçalısını da TT Arena'ya taşıyabilirdik Ocak ayında. Evet sadece bir yakaya bakıyordu herşey. O yakayı görebilmek gerekiyordu, biraz da tarihteki formalara hakim olmak...

Hiç yorum yok :

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır