Bu Blogda Ara

22 Aralık 2010 Çarşamba

45 DAKİKALIK KAYIP BEYAZ


Koleksiyoncu bir abim koleksiyonuna çok güzel bir forma bulmuş. Ancak formanın nerede, ne zaman giyildiği konusunda kesin bilgi sahibi olamadığı için bana danıştı. Formanın fotoğraflarını gönderdi ve benim de daha önce rastlamadığım bir forma olduğunu gördüm. Heyecanlandık tabi, araştırmaya başladım. Zamanında blog takipçilerinden Yıldırım bir bilgi paylaşmıştı (şimdi bulamadım). Üzerinden yaklaşık 1 yıl geçse de yer etmiş kafada olacak ki, 85-89 sezonları arasını araştırmam gerektiğini hatırladım. Yıldırım o zaman bu forma hakkında bilgi vermişti sanki diyerek Milliyet Arşivleri'ne daldım. Bu kadar yakın dönemden, hem de giyilmiş olan ancak henüz keşfedemediğim formayı, birkaç saatin sonunda buldum. Şimdi hikayesine gelelim;

1987-1988 sezonunda Galatasaray çok uzun bir aradan sonra Avrupa'ya kavuştu. Avrupa Şampiyon Kulüpler Kupası'na 14 yıl aradan sonra ilk defa katılan takımımızın Avrupa'daki ilk rakibi PSV idi. 16 Eylül 1987 yılında Hollanda'da oynanan bu maça Galatasaray, daha sonraları Avrupa forması diye anılacak olan beyaz renkte formalar ile çıkmıştı. Beyaz V yakalı formalar ile maça başladık. Bizim arşivlerde 87-88 sezonuna tıkladığınızda bu V yakalı formayı görmek mümkün (aşağıdaki resim). İlk devreyi V yakalı beyaz formalar ile kapatan takımımız ikinci yarıya, kırmızı bisiklet yakalı beyaz formalar ile çıkar. İşte bu formayı yeni keşfettim ben. Bloga da ilk defa yazıyorum. Resmini de maçtan 2 gün sonraki gazeteden bulabildim. Böylelikle Avrupa maçları için giyilen beyaz formalara bir yenisi daha eklendi.

Maçın ilk yarısında giyilen V yakalı beyaz forma

Formanın başka bir izi yok, yazının başındaki resimden başka maçtan kalan bir resmi de yok. Zaten V yakalı forma da ligde bir yarım devre daha giyilip rafa kaldırıldı. Bu Bisiklet yakalı forma ise sadece 45 dakikalık bir maziye sahip olarak kaldı Galatasaray tarihinde. Pek uğurlu olduğu da söylenemez. Galatasaray V yakalı oynadığı ilk yarıyı 0-0 götürüyorken ikinci yarıda yeni formalarıyla 3 gol görüyor kalesinde.

Peki neden iki yarıya farklı beyaz formalarla çıkıldı ? Bana mantıklı gelen tek sebep; V yakalı formaların devamının olmaması yüzünden yedek olarak benzer bir forma götürülmesi. İlk yarıda kirlenen beyaz formaların yerine yenileri giyiliyor ve bu ilginç hikaye çıkıyor ortaya. Uğur denemesi falan da olabilir küçük bir ihtimal. Yeni bir forma, hem de bu kadar yakın bir tarihten. Beyaz Galatasaray formaları her zaman çok güzeldir, özeldir. Yenisini keşfetmek heyecan verici. Tabi koleksiyonuna bu nadide forma katılmasaydı abimin biz de araştırmayacaktık. O da güle güle, iyi günlerde saklasın.

2 yorum :

E.B. dedi ki...

bu forma V yaka değil sanki fotoğrafın bozukluğundan dolayı öye görünüyor.

Selocan dedi ki...

V yakalı. Fotoğraftan değil bu bilgimiz.

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır