Bu Blogda Ara

3 Ocak 2011 Pazartesi

CEKETİN RENGİ


Ceketlerden bahsediyoruz biliyorsunuz. Çünkü zamanının orijinal ürünleriydiler. Maç öncesince futbolcuların üzerinde bu ceketlerin olduğu birkaç fotoğraf paylaşmıştık. Ancak hepsi siyah beyazdı.


Yeni bir fotoğraf daha keşfettim. Bir Galatasaray Fenerbahçe maçı öncesinde çekilmiş olan bu fotoğraf belli ki sonradan renklendirilmiş. Ancak renklerin kafadan atılmadığını, orijinal renklendirilme yapıldığını düşünüyorum. Yani bu ceketler benim düşündüğüm gibi siyah değillermiş. Bize özel, sarı kırmızı renklerde yapılmışlar. Dikiş yerlerinin sarı olması çok havalı. Pek çok takımın o dönemlerde ceket giydiklerini biliyoruz ancak kaçının kendi renklerinde ceketleri vardır ki ? Hakikaten çok özel ve şık bir düşünce, zamanının da ötesinde gibi sanki.

Sercan diyordu da inanmıyorduk. Bu arada fotoğraftaki Galatasaraylı Nihat Bekdik. Fenerbahçe formasını giyen kişi, kaptanı ve efsane forveti Zeki Rıza Sporel. Hakem ise Beşiktaş'ın futbol takımını kuran, ilk teknik direktörlüğünü ve kaptanlığını yapan Şeref Bey. Fotoğrafın 1920'lere ait olduğunu tahmin ediyorum.

4 yorum :

rtamer18 dedi ki...

abi o zaman kulüp sorunlu arslan formanın tanıtımında nihat bedikin üzerinde siyah ceket var ben dün söylicektim sana ama unttum
defutbola.blogspot.com

Sercan dedi ki...

:)

Sari ton suanki sarimizdan birazd aha acik. Ki bna göre esas sarimiz bu galiba?!?!?

Selocan dedi ki...

Abi yok mu yahu geçmişten kimse. Takımın orijinal renklerini kimse bilmiyor olaya bak.

burranazzo dedi ki...

sene 1904 Ali Sami bey geldi yanima. Dedi ki bu is boyle gitmez.

fisneye calan koyuca bi kirmizi, turuncudan iz tasiyan tok bi sari dedi bana bu olsun renklerimiz :)

saka bi yana asalete bakiniz. Saygiya bakiniz.
Ceketle maca cikiliyor... Bugun olsa ya aynisi? olmaz tabi...

adidas baba ne der sonra...

cok ayip...

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır