31 Temmuz 2011 Pazar

2006-2007 ARKASI DÜZ PARÇALI FORMA


Pek bilinen bir forma değildir bu. Çünkü bu versiyonu, yani arkasının UEFA standartına uygun olarak düz üretilmiş versiyonunu hiç giyemedik. Neden giyemedik onu da hep merak etmişimdir.

2006-2007 yılında şu sıralar oldukça özlemini çektiğimiz Şampiyonlar Ligi'nde gruplarda mücadele etmiştik. 2 maç da ön elememiz vardı. Gruplarda elenmiştik ve Avrupa maceramız bu iki ön eleme maçı dahil 8 maçla sonlanmıştı. Galatasaray bu 8 maçın hiçbirinde bu formayı giymedi.

5 maç çubuklu -ki çubuklu formanın standart versiyonunun arkası zaten düzdü UEFA ayarına gerek yoktu- 3 maç da beyaz forma giymiştik. Peki bu forma neden yapıldı, e madem yapıldı şu çubuklu hevesiniz nedir arkadaş ? Parçalı giyseymişiz ya. 2005-2006, 2007-2008, 2008-2009, 2009-2010, 2010-2011 yıllarında ise arkası düz Parçalı formalarımız mevcuttu zaten. Giymiştik de.

Formanın esas arkası da şudur.

30 Temmuz 2011 Cumartesi

STORE VE NIKE


Resimleri sevgili Anıl Açıkel gönderdi. Forum İstanbul'da yanyana açılan iki dükkan. İkisinin de konsepti aynı. Galatasaray...


Burada benim komiğime giden Galatasaray Store'un önündeki formaların kombinasyonu kırmızı şort ve kırmızı çoraplı iken, Nike Store'un önündekilerin olması gerektiği gibi olması. Komik işte.

Bu arada iki dükkanın yanyana açılması tesadüf müdür yoksa geçen aylarda bahsettiğimiz Galatasaray Nike Store'un ilk adımları mıdır ? Yorumu sizlere bırakalım.

Sevgili Anıl'a fotoğraflar için çok teşekkür ederim.

25 Temmuz 2011 Pazartesi

Ranocchia


Tanıtımda bu sezonki parçalımızın kırmızı şortla sunulduğunu gördük. Aynı dakikalarda resmi sitede ise beyaz şortla görülüyordu. Hangisi asıl kombinasyondu? Açıkçası kırmızının solda olduğu, ve hazır kalıpla üretilen parçalı, bir de kırmızı şortla giyilecektiyse, cidden işimiz var demekti. Ama gördük ki, hep olmasa bile, arada bir başvuracağımız bir beyaz şort var elimizde. Bugünkü Inter maçına parçalı altı beyaz şortla çıktık. Ve kafasında soru işareti olan birçok kişi rahatlamıştır muhtemelen.

Bir ikinci husus da, bu maçta beyaz şortun giyilip, altına -olması gerektiği gibi-kırmızı çorabın tercih edilmemesi. Bu konudaki tutum nasıl olacak, maçlar devam ettikçe göreceğiz.

23 Temmuz 2011 Cumartesi

1993

Futbolcu isimlerinin forma sırtına yazılması ilk olarak 1990 yılında İngiltere birinci liginde gerçekleştirilmiş bir uygulama idi. Dönemin ünlü tasarımcısı (ki hala ünlü aslında) Chris Kay'in 1990'lı yılların başında düşündüğü ve uygulamaya koyduğu ''futbol formalarının kişiselleştirilmesi'' olayı bir çığ gibi büyüdü ve forma kültürünün değişmez bir parçası haline geldi. Önceleri tek tük takımlara yapılan bu özel dizaynlar daha sonra forma üreticilerini harekete geçirmiş, hatta 1992 Avrupa Şampiyonasına kadar ulaşarak enternasyonal bir hal almıştı. Chris Kay ve forma numaraları tamamen bambaşka bir dünya. Böyle güzel bir olayla bizi tanıştırdığı için ona ne kadar teşekkür etsek azdır. Benim için Chris Kay'in ilk formayı diken adamdan hiç bir farkı yoktur.


Ülkemizde ise futbolcu isimlerinin formalara yazılması 1996 yılında avrupa kupalarına katılan takımlarımız avrupa'da yaptığı maçlarla başlamış, milli takımlar bazında ise ilk olarak 1996 Avrupa Futbol Şampiyonasında uygulanmıştır. bir istisna hariç..


1993 yılında Avrupa Gençler Futbol Şampiyonasına katılan genç milli takımımız finallerde inanılmaz bir performans göstermiş, adını daha sonra çok duyacağımız genç futbolcuları ile finale kadar çıkmış ancak finaldeki rakibi İngiltere'ye 1-0 ile boyun eğerek ikinci olmuştur. Çok ilginçtir bu turnuva boyunca genç milli takımımız dönemin karakteristik köşeli fontları kullanılarak futbolcu ismi yazılı formaları ile mücadele etmiştir. Bu tarihten 1996 yılına kadar olan süreçte ise elde edebildiğimiz görsel imajlar içerisinde böyle bir uygulama yapılmadığını söyleyebilirim. Böylelikle futbolcu isimlerinin formalara yazılması uygulamasını bir 3 sene daha geriye çekmiş olduk.

25 Temmuz 1993. İlk isim yazılı formamız ile genç milli takım İngiltere karşısında..


22 Temmuz 2011 Cuma

UĞURLU SİYAH


Yeni sezon formalarımızın detaylı analizi yakında -bu işin üstadı- ekip arkadaşım Calibra tarafından blogda paylaşılacak. O zamana kadar ufak ufak yazılar yazalım blog fazla boş kalmasın.

Galatasaray'ın siyah forma tarihi çok yeni. Blogda epey değinmiştik bu konuya. Bugüne kadar sadece iki sezon siyah renkte forma, o sezonun esas kreasyonu olarak takımımız tarafından kullanıldı. Biri 2005-2006 sezonu, diğeri de 2007-2008 sezonu. Önümüzdeki sezonki siyah formamız sezon forması olarak kullanılan ve satışa sunulan 3. forma olacak.

Ben formaların uğuruna inanmam. Ancak Galatasaray inanır. Uğursuz olduğuna inandığı formaları dolaplara kaldırmakla meşhurdur. Uğurlu geleceğine inandığı formaları-kombinasyonları da zamanında denemiş bir takımdır. Siyah formanın da böyle ilginç bir detayı var. Son 6 sezonda yaşadığımız 2 şampiyonlukta, ki ikisi de çok özeldir, formalarımız arasında siyah da vardı. Böyle bir istatistik var. Artık ne kadar önemsersiniz bilemem.

19 Temmuz 2011 Salı

AÇIKLAMA


Esasında bu başlığı atmamız bile komik. Resmi sitemiz yapar bu tarz açıklamaları. Ya da ne bileyim profesyonel gazeteler, yaptıkları haberlere tepki gelince yaparlar. Milyonluk tirajları olan gazeteler... Bizim geldiğimiz noktanın bu olması garip. Pek de sevmediğimiz bir durum açıkçası.

Profesyonel olmak istemiyoruz biz. Bu işe zorunda olduğumuz için devam etmek istemiyoruz. Keyif için açmıştık 2,5 sene önce. Keyif alarak yazıyorduk. Yazmak istediğimizde yazıyorduk, yazmak istemediğimizde yazmıyorduk-bir "blog" gibi. Bizim bu özgürlüğümüz olmalı, bu işten para kazanmıyoruz biz. Kimimiz çalışıyor, kimimiz öğrenci. Hepimizin kendi hayatı ve öncelik verdiği durumları var. Bu blog sabah 8 akşam 5 mantığıyla işlemiyor, işlemeyecek de. Bizi böyle görenler, lütfen çok rica ediyorum bizi takip etmesinler. Biz hala bu blogdan keyif alıyoruz, keyif almaya da devam etmek istiyoruz.

Kendimiz bu işi hobi olarak yaparken, "bakalım" dedik. "Bakalım kaç kişi var bizim gibi. Bakalım kaç kişi formaları, forma kültürünü seviyor. Kimin ilgisini çekiyor. Kaç kişi ile aynı masaya oturabileceğiz. Büyük bir masa oldu, çok iyi dostluklar kuruldu. Aynı masadakilerin bizleri dinlemek istediğini görünce yazma hevesimiz çoğaldı, paylaşımlarımız büyüdü. Yurtdışında görüp özendiğimiz ufak projeleri buraya taşıdık ki, masaya her gün bir yeni sandalye daha gelsin. Fakat burası şirket masası olmadı hiçbir zaman, sohbet masası oldu. Dostlar da yazsın istedik. Buradaki 7 kişinin dırdırını dinlemesinler, kendileri de sohbete katılsınlar dedik. Forum açtık. Orada herkes yazar, orada herkes paylaşımcı artık. 450'ye yaklaşan yazarımız var, aynı masada birlikte sohbet ettiğimiz dostlar hepsi.

Şu son 2 haftada bizi -blog ekibini- zorla o masadan kaldırıp hiç sevmediğimiz şirket masasına oturtmaya çalıştılar. İstemiyoruz. Bu sebeple bizi o masada görmek isteyenler, lütfen bizimle artık ilgilenmesin.

Açıklama bekliyor bazı takipçiler. "Yeni sezon formalarında sıçtınız, bize bir açıklama yapın." Binamız olsa balkon konuşması da isteyecekler. Yapalım açıklama, istedikleri olsun.

Evet, yanıldık. Ancak yalan söylemedik. Sadece yanıldık. "Bizi kandırdınız" dediler, en kibar sitem buydu. "Galatasaray'a zarar verdiniz" dediler. Ana avrat küfür eden de oldu. Yayınlamadık tabi. "Bırakın gidin artık, kapatın blogu" dediler. Kapatıp-kapatmamak neden bu kadar önemli, onu da anlamadık. Bunların hepsi yeni sezon formalarını bilemedik, beklentiyi yüksek tuttuk diye oldu.

Hatırlatalım; Geçen sezon daha Mart başında 4 formamızın 4'ünü de blogda yazmıştık. Ancak kulübe zarar vermemek amacıyla herhangi bir çizim veya detaylı paylaşım yapmamıştık. Ne zaman formaların üretimi bitti, işte o zaman yaklaşık 1,5 ay öncesinden formaların birebir çizimlerini blogda yayınlamıştık. Hepsi tuttu. Bu işi öncelikle kendimiz için yapmıştık, sonra "ulan madem biz öğrenebiliyoruz, takip eden dostlarla da paylaşalım" dedik. Sadece kafamızda bu kadar basit bir mantık vardı. Karşılık beklemedik. Hepsini bilelim de bize yat alsınlar sabaha Maldivler'de olalım demedik.

Bu sezona gelelim. Herkes bize sövüyor ancak ortada dolaşan forma renklerini ilk defa kim yazdı acaba bunu düşünen oldu mu ? Daha insanlar Nike ile anlaştığımızı bilmeden biz ana renkleri sizlerle paylaşmıştık. Mesela insanların kaç sezondur heyecanla beklediği sarı formanın çıkacağını ilk biz yazmıştık. Daha "Adidas değil mi abi formalar" diyen varken.

"Verdiğinizler bilgiler yalan, bizleri kandırdınız!!" diyenler oturup bir düşünsün lütfen. Formaların tasarımları dışında ve şu sikindirik Ülker reklamı altta olacak haberi dışında bilemediğimiz ne oldu onu da merak ediyorum;

- Galatasaray'a özel formalar olacak dediniz, elit kategoride olacağız dediniz kandırdınız, beklentiyi yüksek tuttunuz dediler: Galatasaray'ın Premium kategoride olduğunu, yani bizim blogun aylar öncesinde yazdığı elit kategoride bulunduğumuzu, dün yönetimimizde bulunan Sedat Doğan bizzat kendisi açıkladı. "Barcelona ile aynı kategoride takımımız" dedi.

- Özel tasarım formaların 6 aylık bir sürece sıkıştırılabileceğini düşündük. Bu konuda bilgi eksikliğimiz var, doğru. Sıkıştırılamazmış. Olmuyormuş. En az 1, 1.5 sezon önce Nike premium kulüpleri için çalışmalara başlıyormuş. Barcelona'nın forması mesela bu sürecin bir ürünü. Galatasaray'ın ise daha anlaşma ve proje aşamaları 4 ay sürdüğü için, 2 aya özel üretim formaların çıkması imkansızmış. Fakat; Fatih Terim'in dün açıkladığı gibi gelecek sezon Galatasaray özel formalarına, kendine ait Nike premium formalarına kavuşacak. Bir sezon önce size bu bilgiyi vermişiz biz demek ki. Evet, biz de bu sene bekliyorduk ancak ortada zamanı yanlış olsa da 'yalan' bir bilgi yok.

- Hollanda fabrikasında odamız olduğu da gerçek. Şu anda 2012-2013 sezonu formalarımız orada bize özel tahsis edilmiş tasarımcılar tarafından hazırlanmaya başlanmış bile. Olması gerektiği gibi yani.

- Diğer Nike ürünleri ve store'ın Nike ortaklığı da ilk defa bizim duyurduğumuz bir olaydı. Kaç ay önce hatırlayamıyorum. Oldu epey. Dün gördük ki, Manchester United'ın hazırlık kampında oyunlarının üzerinde olan antrenman ürünleri dün bizim A2 takımızla tanıtıldı. Günlük hayatta kullanılabilecek olan Nike ürünlerimiz de tanıtıldı ve ileride çok daha çeşitli ürünlerimiz olacak. Nike ve Galatasaray armalı günlük kullanım ürünlerimiz... Premium kulüp olma avantajımız sayesinde de formalar ve bu ürünler Dünya'nın dört bir yanında satışa sunulacak. Bunlar da daha insanlar "Adidas değil mi abi formalar" derken duyurduğumuz bir olaydı.

Yeni sezon formalarında yanıldık evet. Yetişir dedik yetişmezmiş. Biz de en az bu blogu takip edenler kadar üzüldük. Hatta pek çok insandan çok daha fazla forma delisi olduğumuzu düşünürsek, biz daha fazla üzüldük. Bilemedik, çizdirdiğimiz formaların tasarımları tutmadı evet. Ancak bunlar dışında yazdığımız hiçbir bilgi yanlış değildi. Hele yalan hiç değildi.

Hiçbir çıkarı olmadan yazan bizlerin yalan haber yapmasının anlamı nedir ? Şu bloga 400 insan daha girsin, bu sene arabayı değiştirelim be abi diye mi düşünüyoruz biz ? Ne olabilir ki amacımız ?

En fazla rahatsız olduğumuz konu ise "yeni sezon formaları blogu" olarak adlandırılmamız. Ya da sadece bu amaçla bloga giren kişilerin beklentileri. Biz sadece Galatasaray'ın yeni sezon formalarını sizlere sızdıran veya sızdırmaya çalışan kişiler değiliz. Biz bu blogda yüzlerce saat, hatta binlerce saat enerjimizi vermiş adamlarız. Kalkıp sadece şu arşiv kısmını oluşturmak için Milliyet'in arşivlerinde günlerini geçirmiş adamlarız. Veya tarihten formalar bölümünü haftalarca çizmeye çalışan, ya da forum açmak için bu işi anlayan insanlarla birlikte sabahlamış adamlarız.

Bunları yaparken takip edenleri düşünüyor muyduk ? Ne yalan söyleyeyim. Önce kendimizi düşündük. Çünkü bu blog önce bizim hobimiz. Ben açıp baktığım zaman keyif almak isteğim için için biz bu projeleri yaptık. Daha sonra o büyük sohbet masamıza sunduk menümüzü. Daha da çok çeşitlenecek, daha da çok şey var kafalarda.

2 şey var, biri, bizi ciddiye almayın ve sohbet masamızdan kaldırıp şirket masasına oturtmayın;ikincisi bu blog "yeni sezon formaları blogu" değildir. O bölüm çok çok çok ufak bir parçadır sadece. Yaptığımız işe, harcadığımız mesaiye lütfen saygı gösterin. 2 tane formayı bilemedik diye blogu kapatın demeyin. Çünkü bunu yapmayacağız.

Destek veren bütün dostlara teşekkür ederiz.

GALATASARAY FORMALARI EKİBİ

17 Temmuz 2011 Pazar

2011-2012 Galatasaray Formaları






Nihayet yeni sezon formalarımız tanıtıldı. Parçalı, sarı ve siyah. Ayrıntılı yazılar, yorumlar, resimler zamanla blogda yer alacak.

16 Temmuz 2011 Cumartesi

PAZAR SAAT 15:00


Galatasaray'ın önümüzdeki sezon giyeceği formalar yarın saat 15:00'da Galatasaray Lisesi'nde yapılacak olan bir törenle tanıtılacak. Uzun süredir mesai harcadığımız olan bu konu da kapanmış olacak.

Bizim yaklaşık 2-3 aydan beri sizlerle paylaştığımız güzel bilgiler mi, yoksa oldukça yetkili isimlerden aldığımız ve bizleri de üzen son hafta bilgileri mi doğru çıkacak, öğreneceğiz.

Galatasaray TV ve Galatasaray Facebook Taraftar Sayfası canlı olarak tanıtımı taraftarlar ile paylaşacaklar. Ben de yarın Galatasaray Lisesi'nde olacağım. Hani pek fotoğrafçılık geçmişim yok, artık birilerinden güzel makine alıp sizler için iyi fotoğraflar çekmeye çalışırım. Eğer formaları bir köşede kıstırabilirsem de ayrıntılı fotoğraflarını çekerim. Çekemesem de zaten yine detaylı bir şekilde kalitesinden ve üzerindeki detaylardan bahsederim.

10 Temmuz 2011 Pazar

Hazırlık Beyazı


Hazırlık döneminde giyilecek formalardan kırmızı olanını daha önce görmüştük. Hem Ujfalusi'nin sağlık kontrolünde, hem U17 takımının maçında, hem de Türkiyemspor maçında. Bugün de Unterhaching maçında beyaz formayı görmüş olduk. Hani şunu sezonda giysek, eminim birçok kişi sesini çıkarmaz. Gayet sade, hoş bir beyaz.

Kaynak:Sporx. Resmi site nedense fotoğrafları geç koydu.

Bu arada az kalsın unutuyorduk. Almanya'da yaşayan İsmail Hacıvelioğlu isimli arkadaşımız bu maça gitti ve bizim için özel resimler çekti. Bunlardan bir kısmını burada paylaşıyoruz ve kendisine teşekkür ediyoruz.




BİLGİLENDİRME

RESİM KALDIRILDI

Bize etrafta çok söven var. Biraz da haklılar tabi. Beklentileri yüksek tutup son haftada hayal kırıklığı yaşatmamız insanları üzdü. Formaları ne biz tasarlıyoruz, ne de böyle sansasyonel haberleri kafamızdan sallayıp blog üzerinden trilyonlar kazanıyoruz. E deli de değiliz diye düşünüyorum. Oldu bir hata. Fakat formaların külliyen yalan çıkması diğer bilgilerin de yalan olduğunu göstermiyor. Mesela Okan'ın Hollanda Nike fabrikası gezisi sonrası sizlere aktardığı bilgiler gibi.

Okan o fabrikaya gidip yetkili kişilerle konuştu. Bunu da hepimiz için yaptı. Aldığı bilgiler direkt bizim ekibimizden birinin aldığı bilgiler. Yani formalardaki gibi ekibimize dışarıdan istihbarat aktaran birinden almadık bunları. Direkt Okan'dan geldi bu bilgiler.

Tekrar hatırlatalım. Galatasaray'ın Nike Hollanda fabrikasında diğer elit takımlarla birlikte bir yanyana olan bir ofisi var. O ofiste Galatasaray için formalar tasarlayacak olan insanlar çalışıyor. Tıpkı Barcelona, Manchester veya Celtic gibi. Bu ofis meselesi yalan değil anlayacağınız.

Bu kadar masrafa girmiş ve diğer elit takım kategorisinde yer alan takımların yanına ofis açmış bir firmanın Galatasaray'ı önemsemeyeceğini düşünemiyorum. Tek mantıklı açıklama var kafamda. Özel formaların yetişemediği durumu. Hani nasıl yetişemez diyorsunuz, ben de diyorum. Ancak atıyorum Barcelona'nın 2012-2013 sezonunda giyeceği formasına bile şimdiden çalışmaya başlıyor bu tip firmalar. Biz ise Şubat ayında henüz yeni yapmıştık anlaşmayı.

Bundan yola çıkarak da Galatasaray'ın kendisine özel formalarına gelecek sezon kavuşabileceğini tahmin ediyorum. Yani o açtıkları maliyetli ofis çalışmaya henüz yeni başlamıştır ve seneye bize özel formalar üreteceklerdir. Tek tahminim bu. Yoksa gerçekten gidip bizim buradaki Hüseyin Abi'den halı saha takımıma bile yaptırabileceğim hazır kalıp ve tasarımları neden ta Hollanda'da özel ofiste yapsınlar.

*Resim için takipçimiz Clifff'e teşekkür ederim.

9 Temmuz 2011 Cumartesi

PARÇALI

RESİM KALDIRILDI

Ben bu konu hakkında yazmak istemiyorum, en azından formalar çıkana kadar. Ancak ortada fena bir durum var. Yukarıdaki resmi az önce Muhammed Emin Solmaz isimli takipçimiz gönderdi. Görüldüğü gibi parçalı formamızın bir kısmı gözüküyor. Bir kısmı gözükse de biz bu formayı biliyoruz. Bilmeyenlere de gösterelim. Çünkü Trabzonspor bu formayı geçen sezon giydi. Nike'ın kendi sitesinden hazır olarak armasız şekilde sipariş edebileceğiniz ve halı saha takımınıza bile birebirini yaptırabileceğiniz hazır kalıp ve tasarım bu forma. Bunun üzerine ne yazılabilir ki.


Renkleri sarı kırmızı yapın kafanızda, armayı da değiştirin. Bizim parçalımız bu işte ! Ne tam Parçalı, ne de renkler yerli yerinde.

* Benden açıklama bekleyen takipçilerimiz var haklı olarak. Ben de artık şu durumda sizden fazla şey bilmiyorum. Herkes kadar heyecanla bekliyordum, herkes kadar üzüldüm. Yapacak bi'şey yok bu durumda. Tekrar kusura bakmayın.

RUH DER Kİ "GELECEĞİ HATIRLA"


Geçen sezon uygulanmaya başlanan internette forma tanıtımı Nike ile de devam ediyor. "Ruh Der ki Geleceği Hatırla" sloganıyla ruhderki.com sitesi üzerinden yeni sezon formalarımızın tanıtımı yapılacak. Yorum yazdıkça ve paylaştıkça fotoğrafın açılma gibi bir durumu mu söz konusuymuş neymiş, tam anlamadım o kısmı. 15 veya 17'sinde ne kadar yorum yazılırsa yazılsın zaten sitede formalar gün ışığına çıkacaktır.

Bu kadar tantana yapıp hala hazır kalıplar ve tasarımlar ile forma çıkartıyorlarsa denecek bir'şey yok. Üstelik Trabzonspor'un 75 ile 89 lira arası değişen forma fiyatları varken bizim 99 lira verecek olmamız da ayrı bir soru kafada. Formalar tanıtılsın, yazarız daha pek çok şey.

8 Temmuz 2011 Cuma

Özür, Düzeltme, Falan, Filan

Bir süredir -artık ne kadar olduysa, 2 ay mı, 2.5 mu- yeni sezonda Galatasaray'ımızın giyeceği formalar hakkında bilgiler sunuyorduk. Ki tanıtılmalarına çok az da kalmışken, hepimizin ne kadar heyecanlı ve umutlu olduğunu biliyorsunuz. Fakat maalesef, öğrenmiş durumdayız ki, formalar, burada en son paylaştığımız gibi değil. İlk olarak, FootbalLove.com'da yayınlanan resimdeki gibi. Bu bir süre de devam eden yanlış bilgilendirmeden dolayı, hepinizden özür diliyoruz.

Formalar tamamen hazır tasarımdan üretilme olacak. Yani çoğumuzun olmamasını istediği şekilde. Görünüşe göre "Elit Kategori" muhabbeti falan da yok. En azından bu sezon yok, varsa da seneye.

Parçalı, son 2 sezonda olduğu gibi "ters" olacak, yani soldaki parça sarı yerine -yine- kırmızı olacak.

Başta Fcn Blog ve FootbalLove olmak üzere, yanlış bilgi verdiğimiz her blog ve her okuyucudan özür dileriz.

Not:Bugünkü Türkiyemspor maçında muhtemelen genç takımın giydiği formalar giyilecek.

Not 2: Arkadaşlar bu konuda lütfen Recep (Kewell19) ya da başka kimseyi suçlamayalım. Hele küfür edilecek kadar ortada ciddi bir mesele yoktur. Sonuçta herkes Galatasaray Formaları adına uğraşıyor.

Not 3: Yorumlar için kısa ve toplu bir cevap verildi.

Formalar da muhtemelen şöyle olacak. En azından çizim halleri bunlar:

6 Temmuz 2011 Çarşamba

EKİP İŞİ VOL. 3 (SON)




Geldik işimizin son kısmına. Bu son kısımda isterseniz biraz geçmişi hatırlayalım :)

1. Formalarımızın renkleri ve yeni sponsoru şirket birleşmesinden sonra basına pek yansımadı, ancak bizim takip ettiğimiz olay gerçekleşti. Galatasaray'ın resmi forma sponsoru olan Adidas ile olan sözleşmesinin fesihi karşılığında 5 Milyon $ ödemiş ve o günden bu güne yeni sezon çalışmaları başlamıştı.

2. Sızan formalar; Footballove.com'dan Sevgili Koray'ın ele geçirdiği forma tanıtımı veya sunumu ile 2011-12 sezonu olan formalarımız ilk kez sızmıştı. Bu, insanların arasında birçok soruya sebep oldu, kaldı ki yorumlar "Koskoca Nike bu formalar için mi Adidas'ı fesh ettirdi?" dedirtti Galatasaraylılara.

3. Daha sonra öğrendik ki bu formalar Nike'ın Türkiye şubesinin yaptığı formalar ve bu formaları beğenmeyerek Galatasaray'ı Elit Kategori'ye aldı. Ve bu süreçten itibaren renklerini öğrendiğimiz formalar bambaşka bir boyuta bürünmeye başladı.

4. Daha sonra ise formalarımızın detaylarını buradaki Nike şube müdürlerinden olan sevgili Ahmet Abi'mizden öğrendim. Formaları gören ama ser verip sır vermeyen, fakat ipuçlarını da göz ardı etmeyen kişiye burdan bütün teşekkürü borç bilirim.

5. Sevgili Okan Öztoprak'ın Hollanda Nike gezisi bu olaylardan 1-2 ay sonraydı. Okan'ın yaptığı gezinin bizim öğrendiğimiz ancak netleştiremediğimiz bilgilerle kesiştiği ortaya çıkmıştı, yani "Elit Takım"dı Galatasaray ama göreceği muamele neydi bilmiyorduk.

6: Çalışmaya devam ettik, tekrar Türkiye'de olan gelişmelere yöneldik ve formalarımızın kalıplarını öğrendik, detaylarını öğrendik.

7. Son olarak Sevgili Hollanda Nike tasarımcısı FLOREN DUMONT'a ulaştık, yani ulaşabileceğimiz en üst Kategori. Sevgili Okan Öztoprak bu konuda çok yardımcı oldu bana,, merak ettiğimiz soruları sorduk ve içtenlikle cevapladı ancak o da işinin gereği çok detaya girmekten kaçındı.


Gelelim en son gelişmelerimize.
FLORENT DUMONT'A sorduğumuz sorulardan bir kaçını buraya yazalım:

-Galatasaray Formaları ne zaman çıkacak?
+Oraya gelmiş olması lazım mağazalarda satılıyor olması lazım

-Galatasaray Elit Kategori'de mi?
+Galatasray'a özel bir konum söz konusu

-Galatasaray Formaları hakkında neler biliyorsunuz?
+Ben bu ekibin başındayım ve formalar birçok aşamadan geçiyor üretimi, dizaynı, tasarımı


Bunlar sorduğumuz sorulardan sadece birkaçıydı.

Formalarımızın ön tanıtım günü 8-9 temmuz günlerinden birinde başlayacak.

Formalarımızın çıkış tarihi %98 15 Temmuzdur.

Antreman ürünlerimiz değişiyor: ön üretim tanıtım için üretilen ürün sayısı 5. Bunlar Nike'ın hazır tasarımları ve sadece üstüne logo reklamların basılmış olduğu antreman ürünleri.


Parçalı Formamız:Fransa Kalıbı şeklinde olacağı ve yakası kırmızı geri kalan her alanı Tam Parçalı diyebileceğimiz şekilde tasarlanmış ve formanın üretilmesinde GALATASARAY TARİHİ'NİN SON 40 YILI baz alınmıştır.

Siyah Formamız: Galatasarayı'n gerek geçirdiği kötü sezon, gerek yaşadığı olumsuzluklara karşı üretilen siyah formada sarı detaylar ve önden geçen kırmızı bir bant bulunuyor. Özellikle taraftarların Parçalı formadan sonra alacağı en şık tasarımlardan bir tanesi olacağı konuşuluyor.

Sarı Formamız: Galatasaray'ın Avrupa'sız geçen sezonuna ithafen yapılmış bir forma özelliği taşıyan Sarı forma en başarılı dönemlerimizi, büyük zaferlerin yaşandığı zamanları simgeliyormuş.

Beyaz Formamız: Gerek dizaynı gerek özel hatlarıyla bambaşka bir forma olan beyaz formamızda nike'ın bu sezonda devam ettiği kalın şimşek şekilleri değilde ince şimşek şekilleri halinde sarı ve kırmızı çizgilerle aşağıya inen stiller mevcutmuş ve bu stiller Galatasarayın ruhunu kazanmasına itafen yapılmıştır.

ŞORTLAR:
Parçalı Forma: Beyaz-Siyah-Kırmızı şort kombinasyonları görebiliriz
Siyah Forma: Kırmızı-Siyah şort kombinasyonları görebiliriz.
Sarı Forma: Kırmızı-Siyah-Sarı kombinasyonu görebiliriz.
Beyaz Forma: Beyaz ve Kırmızı kombinasyon mevcut.

Bu zamana kadar edindiğimiz bilgilerin her birinde emeği geçen ekibimize teşekkürü borç bilirim tek tek teşekkür etmek istemem.

Ancak bu konuda bize desteklerini esirgemeyen Sevgili SELOCAN'a Ve OKAN ÖZTOPRAK'A şahsım adına teşekkürleri borç bilirim, bu zamana kadar bizi sayan bizi takip eden tüm GALATASARAYLI ve diğer takım taraftarlarına da teşekkür ederim.

Hollanda'dan FLORENT DUMONT'A, EDWIN VAN H..'e Teşekkür Ederim
Malezya'dan Toni Tiger'a formaların üretim aşamasındaki bilgilerinden dolayı teşekkür ederim.

Türkiye'de Başta Nike Müdürleri Ahmet bey'e, Hüseyin bey'e bize verdikleri değerden Galatasaraylı olduklarından dolayı teşekkür Ederim.
Tasarımlarıyla birçok insana fikir veren değerli forum arkadaşlarımın hepsine teker teker Teşekkür Ederim.

Son olarak tüm emeklerimize saygıda kusur etmeyeceklerine inandığımız herkese teşekkür ederim ve izinsiz kullanmamalarını rica ederim.

Saygılar:SELOCAN-Enjoy The Lappap-Okan Öztoprak-KEWELL19


Galatasaray'a Uygun Away Formalar 26


Bu seri dahilinde son postu mart başında atmışız. Çok ara vermişiz diyeceğim ama, o dönemden beri yeni formalarla ilgili yazılar yer aldığından, normal. Formalar çıktıktan sonra da fırsat olmaz pek, şunu hemen bi' koyalım.

Blogu takip edenler biliyordur, beyaz formanın kırmızı şortla gelebileceğine dair bilgiler vardı. Ama son dönem bununla ilgili gözüm(üz)e çarpan bi'şey olmadı. Umarım kırmızı şort da olur. Aston Villa'nın bu sezon giyeceği away forma, eğer kırmızı şortlu beyaz forma giyersek nasıl görünecek, bu konuda bize çokça fikir veriyor. Damalı desen olur ya da olmaz, o başka. Ama bizim kırmızımızın da şorttaki renk tonuna oldukça yakın olacağını düşünürsek, elimizde bu formaya çok benzeyen bir ürün olur. Bu konuda kurulacak cümleler daha da çok, ama başka yazıların konuları, burayı aşar.


4 Temmuz 2011 Pazartesi

EKİP İŞİ VOL2

Uzun zamandır süren çalışmalarımız sonucu Galatasaray formalarının elit kategoride yer aldığını önceden duyurmuştuk, ancak bunlar Türkiye kaynaklı duyumlarımızdı. Bu saatten sonra ise duyumlarımız net Hollanda kaynaklıdır ve bizzat formalarımızdan sorumlu olan kişiyle irtibata geçtik. Kendisine sorduğumuz soruları içtenlikle yanıtladığı için teşekkür ederiz.

Ancak o da işinin gereği formaların kalıpları, dizaynları veya kaliteleri hakkında bize net bilgi vermekten kaçındı.

Kendisi pazarlama işleminin başladığını sanıyordu fakat öyle olmadığını duyunca kendisi de şaşırdı. Demek oluyor ki formalar ülkemizde ve artık tanıtım bekleniyor.

Formalarımızın kaç aşamadan geçtiğini tasarımdan tutun da kulübe tanıtılmasına kadar geçen süreci bizlere anlattı.

Tüm ürünlerimiz hakkında bilgi vermekten kaçınıyor, bu da işlerinde ne kadar titiz davrandıklarını gösterdi.

Bu öğrendiğimiz bilgiler kesin bilgi kaynağından öğrenilmiştir

Beklemede kalın:)

Kendisine bi kez daha teşekkür ediyoruz.
Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır