Bu Blogda Ara

8 Kasım 2012 Perşembe

SİYAH KALECİ FORMASI VE MUSLERA


Bu akşam Muslera Galatasaray'a geldiğinden bu yana ilk defa bir resmi maça siyah forma ile çıktı. Geçtiğimiz sezonda da, bu sezonda da siyah kaleci formamız vardı bildiğiniz gibi, ancak Muslera hiç tercih etmemişti bugüne kadar. Bugün de UEFA veya hakem kararı olmasaydı belki yine tercih etmeyecekti ama bir anlamda mecbur kaldı. Onu bu formayla da görme imkanını yakaladık.


Muslera bizimle yeşil kaleci forması ile birlikte anılıyor. Kulüp bile geçen sezon sattığı yeşil kaleci formasına Muslera forması ismini vermişti. Geçen sezon büyük bir farkla da yeşil formayı tercih etti. Şurada istatistik var. Arada gri formayı da giymişti. Hatta siyah formanın şortunu ve çorabını gri forma ile de kombinlemişti ancak hiç siyah forma giymedi. Bu sezona da yeşil ile, yani kendisi ile özdeşleşmiş forması ile sezona başladı, ancak geçen sene kadar domine edemedi bu forma (tabi henüz başlardayız). Bir başka forma sarıyı da kullandı epey. Ancak yine siyah formayı giymemişti. Cluj maçına kadar.


Kaleci formalarımız elit kategori takımlarına dağıtılan formalar. Formaların karakteristik özelliği 3 farklı tonun formada yer alması. Gövde, omuzdan dirseğe kadar inen kısım ve dirsekten aşağısı kol bölgesi ayrı tonlarda. Ben tasarımını oldukça beğeniyorum bu seneki kaleci formalarının. Sarıda bu ton farkları çok belli olmuyor, yeşilde ise kendisini iyice belli ediyor. Siyahta ise durum daha farklı. Siyahın kol uçları ayrı ton değil, direkt ayrı renk olarak tasarlanmış. Tam ne renk bilmiyorum. Parliament mavisi mi, yoksa mora kaçan bir renk mi ayırt edemedim. Pek beceremem zaten. Muslera'ya da yakışmış. Belki bu gelen galibiyet, formanın uğruna bağlanır ve daha fazla görürüz bu sezon kendisini.

Kaleci formalarımız Nike ile epey güzelleşti. Bir kere renkleri kaleci formalarına özgü renkler. Kaleci forması dediğin başta yeşil olur, sonra siyah. Sarı da dikkat çeken bir kaleci forması rengidir. Bir de önümüzdeki sezon Simoviç ile özdeşleşmiş mavi kaleci forması yaparlarsa tamamdır. Yani tasarımları bir kenara atarsak seçilen renkler bile çok doğru. Bu bile Nike'a yazılacak bir artıdır.

Bu arada kaleci formalarımız ilerleyen zamanlarda satışa sunulabilir. Ancak 3 formanın 3'ü de satılmayacak, içlerinden seçilecek olan 2 forma satışa çıkacak. Düşünülen formalar sarı ve yeşil olan. Yani siyah düşünülmüyor. Ancak bu maçta siyah forma oldukça hoşuma gitti, kolda farklı ton değil, ayrı renk kullanılması güzel bir görüntü oluşturmuş. Hani satılsa siyah tercihim olabilirdi.

3 yorum :

burranazzo dedi ki...

hepsi cok yakisiyor kendisine :)

Adsız dedi ki...

En cok hosuma giden siyah kaleci formasiydi. Ilk Fifa'da gordum, Muslera'nin da giymesini bekliyordum. Gercekten mukemmel bir forma. Ama her zamanki gibi GSStore benim beklentim disinda olani gerceklestirecek ve siyah formayi satmayacak. GSStorela yildizimiz asla barismadi.

N. Burak dedi ki...

Dünkü maçta yeşil kaleci formasının kullanılmamasının sebebi neydi ben anlamadım açıkçası. Bu sezon için birinci tercih yeşil, ikinci tercih siyah olmalı bana göre. Ama bu siyahı ben daha çok beğendim, kol açısından da yeşille uyumlu:

http://images6.fanpop.com/image/photos/32400000/Buffon-season-2012-2013-gianluigi-buffon-32492971-764-1024.jpg

http://www3.pictures.zimbio.com/gi/AC+Milan+v+Juventus+FC+Berlusconi+Trophy+l833tBzn-Z6l.jpg

Sarı forma yerine de geçen sezonki gri forma zorda kalınan durumlar için seçilseydi daha iyi olurdu bence. İlla yeni forma çıkartılacaksa da tercih aşağıdaki formadan yana olmalıydı. Sarı kaleci forması Fenerbahçe'yle daha özdeşleşmiş bir forma, gerçi onlar unuttu o geleneklerini.

http://www3.pictures.zimbio.com/gi/Paris+Saint+Germain+v+Chelsea+FC+FzCNkgw_Rxvl.jpg

Copyright © 2010-2014 galatasarayformalari.com - Tüm Hakları Saklıdır